Bővült az elektronikus ügyindítási lehetőségek köre
E-papír a Lechnerben
2020 szeptemberétől a Lechner Tudásközpont földmérési és ingatlan-nyilvántartási alkalmazásai már Ügyfélkapun keresztül is elérhetőek. Az e-papír szolgáltatással többek között a téradatok igénylése, a földmérő igazolványokkal, államhatárral és alappontokkal kapcsolatos ügyek is online indíthatóak.
A Lechner Tudásközpont csatlakozott az e-papír szolgáltatáshoz, ami az e-papír.gov.hu oldalon Ügyfélkapus azonosítást követően lehetővé teszi az alábbi ügyek indítását:
- Téradatok igénylése
- Új földmérő igazolvány igénylése
- Előzetes kreditpont-számítás földmérő igazolványhoz
- Nyilatkozat az adatok nyilvánosságra hozatalának letiltásáról (földmérő igazolvány, IRM)
- Személyes adat változásának bejelentése (földmérő igazolvány, IRM)
- Új minősítés igénylése (IRM)
- Újbóli nyilvántartásbavétele iránti kérelem (IRM)
- Meghosszabbítás iránti kérelem (IRM)
- Kérelem régi típusú minősítő okirat cseréjére (IRM)
- Másolat igénylése elveszett, megrongálódott minősítő oklevélről (IRM)
- Szakmaetikai panasz benyújtása
- Alappont áthelyezése, megszüntetése, pótlása, sérülésük bejelentése
- Alappontokkal kapcsolatos földmérési adatszolgáltatás
- Alappontok és államhatárjelek állami átvétele
- Minősített munkavégzők nyilvántartása
- Államhatárjelekkel kapcsolatos ügyek
- Államhatárral kapcsolatos adatszolgáltatás
- Ingatlan tulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány
A bejelentkezést követően az Adatigénylés, a Földmérő igazolvány, ingatlanrendező földmérő minősítés, az Alapponthálózati ügyek, az Államhatárral kapcsolatos ügyek vagy az Ingatlantulajdonnal kapcsolatos ügyek témacsoportot kell kiválasztani, azon belül pedig a fentiek közül a kívánt ügytípust. A felhasználónak lehetősége van szabadszavasan megadni a levél tárgyát, és a tartalmát is, valamint mellékletet is tud csatolni hozzá. Kérjük amennyiben már folyamatban lévő ügyről van szó, úgy minden esetben adja meg a korábban kapott iktatószámot hivatali hivatkozás számnál.